Sunday, December 8, 2013

2013 IL szam - Kérdezz!!!!

Ha mersz...

Tegnap miközben az FAA orvosimat intéztem éppen Gábor doktornál a magas tekintetű magyar legugyi igazgatóság ex- fo orvosánál. összefutottam Érával, az orvosi egyik nővér kiválóságával.. Era arról panaszkodott, hogy sajnos 3 hétre Dubaiba kell mennie 4 macskára vigyázni.  A 4 macska valami ex- MALÉV pilóta macskája, aki a fllyDubai nal  nyomja az ipart és jön haza 3 hétre x-masre és szilveszterre.
Na van neki ez a 4 macskája, gondolom hogy a Dubai meló miatt mása meg nincs, mert ugye ha volt is itthon no az lelepett, ott arabnál meg igen nehézkes nőt találni, kivétel valami szláv-orosz kurva aki ott melózik..
Era arról panaszkodott hogy nem tudja hogy oda adja-e az ember neki az autóját, mert az autó bérlés nagyon drága..
- Miért nem kérdezed meg Tőle? - buggyant ki belőlem önkéntelenül.
S erről eszembe jutott néhány dolog, mint egy életviteli tanácsok szempontjából kiváló példája annak amiért kapcsolatok - párkapcsolatok , munka és annyi más jégre szalad. 
A megfelelő időben feltett helyes kérdés.
Meg az is, hogy a pl. a gyökér brit a nyársat nyelt, idióta, affektáló, képmutató stílusával miért nem lehet együtt működni… ( a kérdés hiánya )

Kérdések amiket nem tettünk fel magunknak és másoknak… Kis történetek.

Lili Kisasszony kapcsán az első kérdés.. ( amit nem tettem fel időben )
Millával ültem valamikor a nyár elején - közepén egy teázóban és Lili kisasszonyról beszélgettem vele. Milla ösztönösen szintetizálta az információt amit megosztottam vele és tette fel nekem a kérdést:
- És miből el? - kérdezte.
Nem tudtam válaszolni. Nyilván a libelaris - szabad elvű felfogásom miatt nem turkálok senkinek a pénztárcájában. DE globálisan erre a kérdésre azért nagy általánosságban jó tudni a választ…

A CHC Szuper Puma balesete augusztus végén Sumburgh pálya küszöbtől 2 mérföldre.
A fiatal első tiszt bar nyilván észlelte a megközelítés során , hogy a helikopter sebessége folyamatosan csökken. Talán meg egyszer vagy kétszer - persze nagyon félénken, mert hisz o "csak" egy kis köcsög első tiszt - figyelmeztette a nagy SAS kapitány Urat, hogy fogy a sebesség.. DE szinte biztos hogy nem tette fel a a következő kérdést, hangosan, jól érthetően, amikor a sebesség a marginalis 30-35 kt alá esett:
- Hey Captain, what a FAQ we are doing, the SPEED man?!
4 ember halt meg.

Életviteli problémák..
Hányszor de hányszor fordult elő mar az életben hogy beszélgettem emberekkel, akik arról panaszkodtak, hogy elégedetlenek vagy boldogtalanok. Beszeltünk mar erről , hogy az első lépés ugye mindig az hogy kimondjad - felismerd a helyzetedet. Ha ide eljutottal akkor mar fel fogod tudni tenni magadnak is azt a kérdést amit oly sokszor tettem fel ebereknek akik az épp aktuális - de mar romokban lévő - párkapcsolatukkal nem voltak elégedettek.
- Akkor miért vagy meg mindig benne?!
És ennek a munkahelyi megfelelője, amikor olyat csinálsz amit nem szeretsz vagy csak egyszerűen mar nem lehet rajta keresni:
- Akkor miért csinálod?
DE persze nem vagyok idealista srácok, tudom én hogy az élet ennél azért összetettebb egy játék. Nem az a baj ha olyat csinálsz amit nem szeretsz, le van az szarva. 
A baj az ha 
a./ nem tudod miért csinálod
b./ ha nem vagy őszinte legalább magaddal és azt hazudod magadnak hogy ez neked jó
Vulgárisabban szólva.. edésem ..Ha van velőt rázó orgazmusod szex közben ( vagy legalább egy nagy ) akkor avval a palival jó az agyban, ha nincs akkor nem. Ezt ( sem ) kell túl bonyolítani.

 A YES or NO kérdés… made in USA.
A Floridai tartózkodásom egyik legnagyobb tapasztalata az ahogyan az amerikai - pl. a seriff amikor megállít - képes leegyszerűsíteni a dolgokat. Vannak helyzetek és főleg vannak emberek akikkel nem lehet normálisan kommunikálni sem szóban sem írásban. Tipikusan a mutáns könyvelő és főleg a brit az akivel képtelenség barmit értelmesen szót érteni… Mert melle beszel.
Hosszú elbaszott válaszokat kapsz, elveszel a történetben, se eleje se vége. Különösen problémássá teszi a helyzetet hogy az újkori főiskolák - egyetemek erőltetik ezt az esszé írást. Nemre fajra és főleg foglalkozásra való tekintet nélkül. Ettől irt pl. a fiatal és lelkes műszaki igazgató 1.5 oldalas esszét alkotott arrol - gondolom nem kis fáradsággal - hogyan kell ellenőrizni valamit a helikopteren, ahelyett hogy 3 bővített mondatban egy utasítást irt volna róla…
Ha végképp nem bírsz egy ilyen szituációval, zárt végű kérdessél kell a problémát orvosolni. 
- Did you do that, YES or NO? - ez segít, meg ha kellemetlen is.. 
Pont így kérdezte meg tőlem Pompano Beachen a seriff hogy be voltam-e kötve… Szar volt.

Mit keresek én itt…
Na ez is egy olyan tipikus probléma,ami akkor szokott előkerülni, amikor olyan helyen vagy és olyan dolgot csinlasz… ne adj Isten olyan valakivel - ahol amit és akivel nem szeretnél..
Ugye veled is előfordult mar, hogy ilyen érzésed volt, amikor egy buliban nem találtad a helyed, a társaság nem az volt, akikkel szerettél volna időt tölteni.. De talán nem tetted fel a kérdést, vagy nem időben, pedig segitett volna:
- Mit keresek én itt?!

A Szőke Bíró nõ esete..
Számtalanszor előfordult mar az életemben hogy disznóságokat csináltam. Kicsit közepeset és nagyot. Itt a Közép Azsiaban, egy banán köztársaságban ha akarod ha nem a boldogulásodhoz szükség szerűen hozza tartozik hogy meg tudd találni a megfelelő megoldást a problémáidra.
DE mielőtt nagy disznóságba bonyolódsz, tedd fel magadnak a kérdést, hogy ha majd a Szőke Biro no meg fogja kérdezni például:
- Mondja Kovács ÚR, ha Ön tudta hogy az ajtó nem volt zárva, hiszen égett a sárga lámpa, ami azt jelezte hogy nyitva van, MIÉRT szálltak fel? 
S ha majd a Sacha nevű zsir skót kapitány azt mondja, ohó nyugodtan mehetünk, akkor tedd fel neki a kérdést, hogy ha esetleg kinyílik és leszakad az ajtó, és meghalnak majd emberek,, stb. stb. mi a faszt fogsz mondani a Szőke Biro nőnek??? 
Ami nem úgy fog kezdődni, hogy hat én azt hittem…. - mert az szar válasz.

S végül egy igazan érdekes kérdés amit magamnak tettem fel, pont 3 nappal ezelőtt:

A szamvetes.
Mert én ilyen kis rendes, kedves, aktív, kapcsolat tartó, aranyos kis gyerek vagyok.
Igaz-e? 
Aztán a napokban amikor Rita Mama rám irt e-mailben és megkérdezte mi van velem és a Gex-szel és hogy jól vagyunk-e, stb. elgondolkodtam, hány olyan ember van az életemben, aki az elmúlt mondjuk 3 hónapban megkérdezte hogy jól e vagyok-e.
No nem csak akkor amikor én kommunikáltam vele, hanem hat csak úgy.. per magától. Tudod?
S értem én hogy velem nehéz kommunikálni, meg főleg nincs faq buk accountom ( és mégis élek ), de azért van e-mailem, telefonom, whatsapp-om, viberem, stb.
S arra a következtetésre jutottam, hogy maradt aki maradt, de aki csak akkor beszel hozzam ha én előkerülök és megpengetem, na az szerintem felejtős..  (  Ugye mennyire kulturáltan fogalmaztam? )
Mert hogy avval az emberrel a kapcsolat tartás kapcsán el kell hogy hangozzon a kérdés:
- MINEK?


Orgy(c)


Ami az első kiadásból kimaradt…

A Glasgow-i POLICE EC135 helikopter esete

Múlt hét előtti pénteken, Glasgow-ban 22:35 kor egyenlőre ismeretlen okok miatt egy rendőrségi EC135 helikopter ráesett a Clutha pubra, 8 ember halálát és majdnem 30 sebesültet okozva.
A brit persze mindenről beszelt, nyálazott hogy a szegény áldozatok és hogy milyen szörnyű és mennyire együtt erez - hazugság. Leszarja.
Meg hogy majd a bizottság kitalálja és hogy akkor majd jó lesz nekünk. 
DE egy kibaszott kurva kérdést mar megint nem tett fel sem a sajtó, sem  senki, sem pedig az angol legugyi hatóság.. A legfontosabbat.
Mit keresett éjjel fel 11 - kor egy POLICE helikopter kis magasságban Glasgow belvárosa felett??

Na ennek a balesetet - az FAA szerint - úgy kellett volna megelőzni, hogy akkor és ott nem függ a mindent tudni akaró, mindent ellenőrizni, kontrollálni akaró   r e n d o r s e g   a milliókat erő, szuper kamerákkal felszerelt helikopterével kis magasságban  a Clyder bank felett.  

No comments:

Post a Comment