Monday, September 9, 2013

2013 / XXXIV. szam - Elkurtátok Béláim ?!

Szomorú igazság...

Mára mar szinte mindenki tudja az avianikában hogy a FIUK 2 és fel hete 1.5 mérfödlre a Sumburgh 09 pálya küszöbtől elkúrtak. Nagyon de nagyon.
Kb. 3-4 napja lejött az elsõ vizsgalati eredmény, hivatalosan, ami meg persze nem emleget felelősöket és nem emleget humán error-t, de mar kizárja a műszaki hiba lehetőséget..
Egy helikopter ha műszaki hiba nem történt és nem volt valami eget rengető időjárási jelenség és épp az UFO-k is szabadságon voltak, akkor általában attól eshet a vízbe, hogy a személyzet - ezert vagy azért DE elbaszta.

Idézet a AIIB Buletinjébol:



Azaz, önfeledt repülés közben nem tűnt fel senkinek hogy fogyik a verdából a sebesség.. 
Mígnem annyira elfogyott hogy a vízbe estek.
Nem érzem magam hivatottnak hogy akar csak véleményt mondjak a jelenségről, ez a baleset azonban klasszikus "CHILD of MAGENTA". A merev szárnyú iparban a 90 -es évek közepe vége fele jött el az az idő amikor az automtizalas akkora merteket oltott a pilóta fülkében, hogy a pilóták elfejtettek repülni ( mert bele szerettek a Edésembe a robot pilóta nőbe )  és úgy éreztek hogy "automation managerek". 
A helikopterezésben pont annyit késett a robot pilóták kora, hogy ez az idő pont most következett be. 
Azaz ahogy ezt annak idején az "ÖREG" megtanította nekem, aztán a Kanadai belem égette:
" Amikor először úgy érzed hogy ÉDESEM az autó pilot nem azt csinálja amit Te szeretnél, akkor rúgd le a picsába és vezesd Te a verdát. Kézzel lábbal vagy amivel megy… 
Ez a 2 pancser igazan csak ezt kurta el… Nem lett volna más dolguk csak amikor először észreveszik hogy a Szuper Puma kifejezetten nem intelligens autó pilotaja nem azt csinálja vagy nem úgy ahogy varjak tőle, akkor egyszerűen repülni kellett volna….

Ettől függetlenül a Szuper Puma most egy fekete seggű helikopter.. Pedig szerintem kiváló bringa. Tényleg és ezt most nem csak azért mondom mert ebben a méretben O volt nekem az első…
Öreg és kicsit buta is, de a mienk.. Erős, szép, és jóindulatú. Ennyi nekem elég. 
Nőben is ezt kerestem évekig. Néha kicsit hisztis, de ez nem baj, ez benne van. 
Velem sem mindig fenékig tejfel…

Szóval én most itt rohadok a Gatwicken mert tegnap nyertem egy UK CAA ugyintezo napot, Ma a Frosty gyerek mar repült az L2-n, de csak o, ZOG-gal. Valami ilyesmi volt írva a Ground OPS melle:
Hearts & Minds Line Training (!?)
Azaz vélelmezhetően ezen a heten elkezdünk repülni és elkezdjük győzködni a riad szemű olaj munkást  hogy aaa no para, igenis de jó is lesz neked ecsem Szuper Pumával repülni.

Este megyek vissza ugye Ab Alsóra. Hatkor lejön a holnapi műsor aztán meglátjuk..

Gex meg péntek éjszaka elhajtatott okosan Francia országba. Hárman indultak neki az útnak és bar szinte hihetetlen, de meg így volt a legolcsóbb hármuknak, a Defenderrel lehajtatni Roquataillade-be. 
Valami kimondhatatlan nevű faluba lenn a Spanyol határnál ahol 3 hétig szüretelni fog. Pénzt keresni. Btw.
Nyilván nem vetette szét az ideg az egyetem kapcsán és én meg nem akartam helyette ezt túlizgulni, Gondoltam ha őt nem izgatja május 10-e óta hogy mit fog csinalni engem miért izgasson..
De azért az unszolásomra felhívta a MDC igazgatóját és bejelentette neki hogy due to financial reason nem tudja elkezdeni a második evet. Értsd. miután egész nyáron nem csinált semmit, és nem keresett egy fillért sem csak rasztalt, én nem voltam hajlandó az egész iskolát kifizetni. 
Lofaszt.
A történet igazi csúcspontja hogy péntek délután érkezik egy e-mail az MDC igazgatojatol, hogy kedves kicsi Gergő, annyira sajnáljuk hogy ekkora pöcs vagy … ha adnánk 30-40 vagy 50 % kedvezményt az segítene?!
Mar megint bejött rasztának lenni - igaz?!!! - az agy vérzés kerülgetett.
Ezek után a következők derültek meg ki…
1./ a tandíj amit Gex nekem mondott az nem egy fél évnyi tandíj hanem egy teljes évnyi azaz ezt sem sikerült megtudni helyesen ( az elmúlt 3 hónapban )
2./ a 2 félévnyi diák hitelt, ami 2x 250eFt és ami az egyetlen biztos pénz volt ami a fiatal harcos ígért mint ön rész a tandíj finanszírozásra, na azt nem veheti fel ( f..szom tudja miert )
3./ Bar kapunk egy valag kedvezményt ami értsd a kedvezmény maga más embernek akar több évre is fedezne az iskoláját - nem tudna elkezdeni az egyetemet mert az mar elkezdődött 2.-án
4./ Mondtam azért csak mennyen el szüretelni - és keressen pénzt. ( végre )
5. A kérdésemre hogy mennyi pénzt tud beletenni a tandíjába a válasz az volt hogy 0, mert hogy neki mennyi sok tartozása van az anyja fele és felem és amit majd keres a szüreten az erre kell.
Mire én mondtam hogy akkor menjen a jó büdös picsába, és gondolja át. Mire eszébe jutott hogy akkor mégis csak bele tudna tenni a szűret árat a buliba, mert majd a hiteleit később törleszti.
( de azért erre kiváncsi leszek majd.. )

Így aztán januárban kereszt félévvel folytathatna az AGYFÜRKÉSZ iskolát, HA addig nekem odaadja a tandíj rá eső részét. 

De csak akkor.

Mindezt azért most megnehezíti az a tény, hogy bár amikor kitoltam a seggem Ab Alsóra akkor valóban rendbe tartotta a házat és a kutyákat és a kertet, azt mostanra - elmúlt. 
Mostanra az állapotok a Családi Birtokon - finoman szólva is - megkérdõjelezhetõek.

Marvin a depresszios robot erre azt kerdezne:
- Mond csak Fõnôk, meddig akarod még ezt igy csinálni?!!!!

IGEN. Pont így gondolom én is. Nem akarok elmélkedni azon hogy ez most generációs probléma-e. Az is..
DE nem csak az. 

Este pedig vissza repülök az EASY -vel Ab Alsóra. Reménykedem hogy nagyon hamar folytatni tudom a line traininget és meglesz a LINE check-em, mert akkor végre átkerülhetek crew change-be, azaz november elsejéig 5277, nov. elseje után pedig 52595277 munka beosztásba.
Ez a gyengébbek kedvéért azt jelenti hogy 42 napos ciklusban dolgozom majd, mint a Ramadán, amiből minden harmadik hét szabad. Az első 3-ik hétben 9 nap off, a második 3-ik hétben 7 nap off.
Erre varok, de nagyon.

Addig azonban meg hosszú az út. Most épp avval a friss infoval riogatnak minket hogy mennyi ideig is lehet kibírni a hideg vízben. Tanulságos kis táblázat, ajánlom mindenkinek a figyelmébe, különösen a vitorlázásban járatos és résztvevő egyedeknek…



Magyarázat:
A CLO érték az ami az öltözet együtthatója:
1.0 - egy sima munkahelyi öltözék, alatta normál alsó ruházattal, szárazon, levegő közegben. szabadban az idojarasnak megfeleloen
0.33 - A fenti ruházat rajta egy túlélő ruhával, tipikusan 10 C vízben 3 óra.
0.5 - Egy tipikus hosszú  ujjú termál alsó ruházat, rajta egy pamut overall és egy effektíve túlélő ruha, ez 3 óra 3 C vízben.
0.7 - szigetelő gyári alsó ruházat a túlélő ruha alatt

A hypothermia a táblázatban a következő módon van definiálva:
100 ember közül a 10 legvékonyabbat tekintve, az egyed akkor hal meg amikor a test mag hőmérséklete 34 C alá süllyed. Ez előtt kb. 1- 15. fokkal mar elveszíti az eszméletet.
A fejen keresztül gyorsan kihűl az ember, fel kell venni a csuklyát, illetve a kesztyűt addig kell felvenni amíg meg mozgatni tudod a kezed. A táblázatban NEM hűlsz a fejeden és a kezeden keresztül..


Hat ennyit erről...

Major(c)

No comments:

Post a Comment