Thursday, August 8, 2013

2013 / XXVI. szam - Aqua Park, tuzi vidámpark és egyéb cukisagok..

És egy kis történelem ( Piper Alpha )

Elöljáróban meg mindig nem merem elhinni hogy eljutottam idáig. Ma reggel Hollie az egyik flight ops lady levonszolta ugyanis a segget Gatwickre hogy Frostynak és nekem elintézze a 
AS332L, AS332L2 és az EC225 MP/IR típusunkat a szakszónkba.
Igen ebben az elbaszott Monarchiában ezt kizárólag Londonban lehet elintézni ami egy nonszensz. De persze nem nekem, mert például a UK CAA horribilis fee-jet is kifizeti a company.
Mindez azért ennyire sürgős mert az EC225 -ok hadrendbe állítása miatt kevesebb az ember az L2 -re ( a Voros Ördög amin én repülök ) és mert folyamatosan jönnek újabb friss pilóták akiknek a trainingjet tolni kell.
Na például jön Isabelle aki vagy holland vagy francia, és egy kis pufi nyuszi ( mert a Frosty látta ).

Ma tehát reggel 8 -tol indult az Aqua Park. Kb. 60-an voltunk reggel és vártuk hogy a trainerek szólítsanak minket. A résztvevők jelentős része olajmunkás. Értsd pont 58 figura és no. Az első esetben az olajmunkás 3 napos edzést kap, mert kinn a tornyon majd lesz neki egy második foglalkozása, például tűzoltó brigádban lehet például áldozat. Jött is értünk a coaching, Mike. Aranyos gyerek volt, úgyhogy minket kiemeltek a nép egyszerű gyermekei közül és elvittek külön órára.

Tüzi...
Először ugyanis jött a Piro barlang. Volt egy kis agymosás, majd kaptunk egy ronda piros kezes lábast, egy fekete gumi csizmát és egy tűzálló kesztyűt. Bemelegítés képen oltottunk egy kis tüzet, vízzel, CO2 -vel és porral. Na majd jött a füst katakomba játék…. Ez mar izgalmasabb volt. PPE neven szólítja az angol a szemelyi védő felszerelést. Ebben a játékban ez a fűst csuklya volt. Volt egy fasza labiriintus, amibe rád oltják a villanyt, telenyomjak füsttel és ki kell belőle okosan találni. A technika roppant vicces. Mész a fal mellet, kicsit gogolos kicsit beszarós testtartásban. A Bal kezeddel a fal mellett kalimpálsz mint az inga óra és keresed a kilincset. A jobbal fel le kalimpálsz hogy nehogy nekimenj valaminek. A jobb lábaddal meg söprögető mozdulatokkal keresgeted az akadályokat előtted. Nézni nem kell semmit mert annyira van sötét mint a kutya seggeben.
Amikor találsz egy ajtót, akkor addig taperolod amíg meg nem tudod állapítani hol vannak rajta a zsanérok, merre nyílik, majd kikukucskálsz és senki nem vág pofán a túl oldalról - kimész.
Na ez volt háromszor, különböző ötletekkel tarkítva, utolsó alkalommal 4 fos csapatban, mozdonyosat játszva.
10  perc szünet és beütünk a terembe.

HUET ( Helicopter underwather training )
Elméleti oktatás kezdődött a Heli- Hudini játékról… hivatalos neve HUET azaz a Dunk'n. Ebből a játékból kap az olaj munkás is, de o hatul kapja és kisebb dózisban.
Mi alapból 4 egyseget kaptunk. Talpon ajtó nélkül, Talpon ajtóval, Haton ajtó nélkül és haton ajtóval.
A makett teljesen jó. A kép amit itt mellékelek róla teljesen illegális. Sebaj.
Kapsz egy száraz búvár  ruhát amibe azért befolyói a víz, mert az igazi lásd. alább rohadt drága. Kapsz egy mentő mellényt és egy sisakot. A ruhából ki kell préselni a vizet, ahogy erre Frosty felhívta a figyelmemet, mert a levegő miatt nem tudsz kimászni majd a víz alatt a makettból. Pl. ezert nem jó az on felfújódós mentő mellény se…
A technika: beleülsz a makettbe. Bekötöd magadat a 4 pontos biztosnsagi ovvel és mikor kész vagy a Hudini merülős magán számra akkor ready for ditchning kiálltassál meg utoljára végig gondolod mi is következik.
Hat beletesznek a vízbe…. A makett kb. 6 -7 másodperc alatt telik meg teljesen vízzel. Amikor a gyomrod - melled közepéig ér mar a víz na akkor de ne később vegyél egy nagy levegőt. S mind e közben a jobb kezeddel fogd meg a biztonsági öv kioldóját a ballal meg az ajtó helyet ( később az ajtó ledobó karját )
Ez azért kell, mert így elkerülöd hogy dis- orientált legyél, azaz tudjad hun a kijárat. Ami nem hátrány.
Számolsz. 7 -ig. Mert amíg nincs tele az makett nem nyílik az ajtó és a beáramló víztől úgyse tudsz kimenni.
Ha fenn az ajtó akkor azt ledobod. Kar meghúz, majd kilakod. Ha nem nyílik kirúgod, kiütöd vagy barmi . Ezt egyébként az adrenalin elintézi. A legfontosabb - amíg az ajtó nincs ledobva addig nem oldod ki a biztonsági övet, mert akkor a plafonon találod magad és onnan szar kimászni az ajtón.
Szóval ha ledobtad az ajtót akkor az öv kioldó megteker és huss.
Az öv egyébként nem ugrik le rólad, úgyhogy abból ki kell szabadulni. Haton a feladat dettó ugyan ez, csak egyrészt telemegy az orrod vízzel, másrészt kicsit a feje tetején áll minden, plusz az ajtó kurvára nem akar nyílni a játék ua. Ballal fogd a kijáratot, nézz arra amerre majd szabadulni kell és ha szabad az út, old ki az övet menj.
Zsír volt. Nagyon. Kérdezték akarunk e meg és mit?
Összenéztünk Frostyval, hat nana! Haton sötétben. Villany leolt. A haton egyébként új zajlik hogy beejtenek a vízbe azon nyomban az meg is fordul a makett 180 fokban. Újabb adag víz az orromba. Ha fogod az ajtót tudod merre kell menni. a többi adja magát.
Na amikor kiélvezkednünk a dunk'n -nal akkor jött a hullám medence, az esőztető géppel és a szélcsatornával. 
WDD ( wet dingy drill )
Akar filmet is lehetne forgatni. Elsütöttük a mentő mellényeket. Az egyik legnagyszerűbb dolog hogy itt mindent élesben gyakorolsz be, nincs csináljuk úgy de persze majd nem… Ez ez kurva jó.
Az Északi Tengeren azért ennyire magas fokú a biztonság mert az első Északi Tengeri baleset alkalmával iszonyú arat kellett fizetni azokert a hibakert amit időközben elkövették..

Egy kis tortenelem…
A Piper Alpha Katasztrófa - 1988 ( 167 olaj munkás halt meg abból a 228 emberből aki a tornyon tartózkodott )


Az Aberdeen pártjaitól 125 mérföldre Eszakra felállított fúró tornyon 167 -heten haltak meg, döntően tűzben.
A későbbi, Lord Cullen nevéhez kapcsolódó jelentésben 100 olyan ajánlást tettek amivel az /északi Tengeri olaj kitermelés biztonságát emelni kell. Ez volt a világ eddigi legsúlyosabb Nil rig katasztrófája.  A  jelentésben elmarasztaltak az Occidental Petróleum olaj társaságot a karbantartásnem megfelelő karbantartás és a biztonsági eljárások hiánya miatt.
Más olaj társaságokkal együtt az Occidental keményen vissza vette a költségeket amikor az olaj ara a 80 -as évek közepe végére a 30$ átlagárral 8$-ra esett le, a mostani 100$ -os árhoz képest.
A Piper Alpha volt Anglia legnagyobb olaj és gaz termelő platformja, több mint 300.000 barell / map kapacitással. Ez az egy platform maga a teljes angol olaj termelés 10%-at adta.
A területen 1973 -ban fedeztek fel az olajat és 3 évre rá elkezdődött a kitermelés. 1980-ban az acél platformot módosították, hogy gazt is ki tudjon termelni. Az eredeti modulban az elhelyezési körletet szigorúan távol tartottak a kifejezetten veszelyes kitermelő egységtől. Amikor azonban a gaz kompressziós egységet a vezérlő terem közvetlen szomszédságába installálták, a gondosan kialakított biztonsági struktúra inetgritasanak vége volt.
A műszakok közötti kommunikacio gyengesége miatt nem derült ki idejében hogy a fúró egységet csak egy ideiglenes záró fedéllel tömítették el és nem biztonsági szeleppel. A szivárgó gaz begyulladt, a tűzfal szart sem ért, megtörtént az első gazrobbanás. A platformon és az egyik biztonsagi mentő hajóban összesen 167 -én haltak meg.  A platform teljesen megsemmisült, a tűz eloltása majdnem 3 hetet vett igénybe.
A Lloyds -nak minden 1 milliárdjába került, az Occidental 100 milliót fizetett a családtagoknak, és persze szemelyi felelőst nem találtak.
Tényszerűen, a személyzet nem volt kikepézve vészhelyzetre. Nem voltak megfelelő vészhelyzeti eszközök, eljárások. Nem volt tűzoltó brigád, nem voltak egyéni védő felszerelések és leginkább amikor meg lehetett volna nem evakuálták a személyzeti körleteket.
----
Mára az Északi Tengeri olaj fúró tornyok és hozza kapcsolódó egységek a világ legmagasabb szintjen álló biztonsagi szinttel bírnak. DE. Ettől ez meg egy kibaszott veszelyes üzem és a körülmények értsd. időjárás, stb. nagyon de nagyon bonyolultak és nehezek.
De mindent megteszünk. Most hogy az EC 225 -ok újra dolgoznak csak reménykedni merek, nem lesz újabb ditch sem kontrollalt sem másmilyen.


Major©

No comments:

Post a Comment