R.I.P. ( They were Duncan Munro, 46, from Bishop Auckland, Sarah Darnley, 45, from Elgin, Gary McCrossan, 59, from Inverness, and George Allison, 57, from Winchester. )
/ d i t c h - annyit jelent szándékosan vagy nem de belesni a vízbe, tengerbe. A helikopter iparban használatos kifejezés a vízbe esésre /
/ main transmission - a hajtómű és a rotor között egy sebesség váltó, ami a hajtómű 23.000 -es fordulatabol 265/ perces fordulatot csinál pl. a Super Pumánál /
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgJyOd2JOnWAECPJiS7xLs3eqZV1pEUfl8YO0eyRgDxPVD_D70ZhzF8CmplqzjkLuDl_dpe4zEdgy7vN7wqEJoLoA7v1MmDONjGG4EHGH7ANcJPRP9x1WwpK7F8h9hd_jQXMv33UDoLXKN4/s320/_69463748_heli_rescue.jpg)
Épp beléptünk az OPS -ba amikor hallottuk a hírt.. egy CHC L2 ditchelt Sumburgh mellett. Nem volt más hír.. ( Ez pont elég ! )
Az ATC hívta fel az OPS-ot kb. egy fel órával ezelőtt.
Lassan jöttek a hírek.
Hat igen, ez itt a BANYA maga.. most mar akkor érti mindenki miért is mondom mindig.. ( viccesen )
Lassan megjöttek a hírek. Nem volt túl jó az idő egész nap, de azért annyira nem is volt szar, hogy ez problema lehessen…
A CHC L2-jen 18 ember volt. 16 utas és 2 fő személyzet. Valahol a Sumburgh-i repülőtér küszöbjétől 2 mérföldre estek a tengerbe..
15 ember megvan, 3 embert meg keresnek. 4 SAR helikopter es 2 mentő hajó van kinn..
Először mindenki azt hitte csak egy sima ditch, egy programozott vízre szállás, ami nem jó, de előfordul.. A CHC 2012 októberében egy EC225-tel szállt vízre a Shettland sziget mellett.
DE most nem volt ilyen szerencsénk.
Ez most NEM egy tervezett ditch volt. Ez most ennél sokkal de sokkal szarabb.
Ahogy teltek az órák lassan lassan megjöttek az első informaciok. 4 halott, sérültek. A helikopter felborult a vízbe csapódás után….
R.I.P. a Skót rendőrség nyilvánosságra hozza az áldozatok neveit.
S kiteljesedik a dráma.
Reggelre a CHC felfüggeszti az operációt.
Reggelre a Bond majd mindeni más is megállítja az L2-ket.
Áll a bal.
A CHC áll.
A Bond -nál összesen maradt a 2 db S92 és az 1 db AW139.
Nem nézünk konnyu hetek elé..
Mind e közben az olajmunkások kinn a tornyokon… Gyakorlatilag a teljes crew change max 20-30%-on tud üzemelni…
Na most itt tartunk…
Az egész olaj és gaz ipart rázza az elmúlt 4 év összesen most mar 5 balesete…
- 2009 februárjában a Bond egy EC225-je a ködben, egészen közel a BP ETAP platformjától - 125 merfoldre Aberdeentol - a vízbe csapódott. A 18 fő tűlelete, kimentettek. A radar megközelítés közben a személyzet fatális hibákat vetett. A pilóták és a korai riasztó rendszer hibája okozta a balesetet.
- 2009 áprilisában a Bond AS332L2 helikoptere a központi valto mű hibája miatt az Északi Tengerbe zuhant. A 2 fő személyzet és a 12 fő utas eletet vesztette.
- 2012 májusában a Bond EC225 helikoptere 30 mérföldre Aberdeentol ditchelt az északi tengerbe, a központi váltó mű tengelyének törése miatt. A 14 főt kimentettek.
- 2012 októberében hasonló okok miatt ditchelt a CHC EC225 helikoptere. A 19 főt kimentettek a Shettland szigetek mellől.
S most az ötödik balesete. Az olajmunkásnak joggal van tele a töke. Én latom minden nap a munkásokat. Senki sem sétál be örömteli arckifejezéssel a kabinba. Ezek az emberek dolgozni mennek amikor kivisszük őket és haza mennek a munkából amikor hozzuk őket. Kurvára félnek, és kurvára nem boldogok hogy helikopterbe kell ülniök.
Megértem. isten bizony..
De amíg a Kaszpi tengeren meg lehetett oldani a crew chnaget hajóval, addig itt erre nem sok esély van. A tornyok átlagos távolsága Aberdeentol vagy Scotsa-tol ahonnan pl. a Bristow dolgozik 150-250 mérföld. Az őszi teli időszakban a szélsebesség 40-70 KT, a hullámok magassága 8-12 méter. Ebben nem lehet hajóval személyzetet cserélni…Arról nem is beszelve hogy a nagy fix platformokhoz egyszerűen nem lehet oda állni hajóval, elő erő feljuttatása a platformra nem megoldható és erre senki nem tervezett olaj kitermelő tornyot..
Ugyanakkor a Bond es CHC helyzete most éppenséggel nem nevezhető rózsásnak… Az Eurocoptereken kívül mar nincs más helikopter csak az S92 amivel szállítani lehetne, de abból egyrészt nincs elég, másrészt mielőtt bárki könnyes szemmel elkezdene a amerikai technikát dicsőíteni… 2009 őszen Nova Skocia partjainál a Cougar egy S92-je is belezuhant az Atlanti Óceánba szinten a main transmission olajozási rendszerének hibája miatt….
@MR
Prológus
Úgy tűnik az L2-k a földön kell hogy maradjanak a vizsgalat lezárultáig. Ez legjobb esetben is hónapokat vehet igénybe. Nem szeretnek találgatasokba bocsátkozni. Ha az L2 újabb műszaki problémának néz elébe az én helyzetem sem rózsás. Line trainingen vagyok, L2 tipuson tudok csak repülni. A leggyorsabban EC225 -re tudnak átképezni, de az is idő, energia, és legfőképpen számtalan tőlem független tényező ossz hatása. A Bond kényszer pályára kerül ha az L2 -k megállnak. Vagy kerít valahonnan S92-ket de akkor személyzet hiánya lesz ( meg hat honnan ?! ), vagy erőből felgyorsítja az EC225 -ok szervizbe állítását. Ugyanakkor kérdés hogy az iparag merre fog mozdulni az egész helikopteres crew change kérdés körében.
DE mielőtt tulzásokba esnénk. Számtalan példa van a világban hogy vannak veszelyes ipar ágak és ennek vannak áldozatai. Ilyen az olaj es gaz ipar is. Itt ezert ekkorák a fizetések.
Ettől meg pl. van Alaszkában rák halaszat, s bár égtek le fúró tornyok vannak fúró tornyok, bar zuhantak le nagy utas szállító repülök, mindenki evvel utazik.
Úgyhogy óvatosan barmi fele elhamarkodott véleménnyel…
No comments:
Post a Comment