![]() |
Isten bizony nem ismerem.. |
Rasztanak lenni jó... de az az ut nem vezet sehova. Ha nem keresel utat vagy ha még nem találod lehet ez a Te utad...
DE. eljohet a pillanat amikor eszedbe kell hogy jusson:
DE. eljohet a pillanat amikor eszedbe kell hogy jusson:
" No wind blows the ship without the port of destination."
A hét első fele avval telt hogy vasárnap lehajtattam Glasgow-ba. Motorral. Volt ott ugyanis egy kicsi dolgom. Ab alsón ugyanis nem lehet értelmesen elintézni a jogosítvány cseremet mert itt nincs olyan írás tudó ember az okmány irodában ( DVLA ) aki meg tudna állapítani hogy az útlevelem igazi -e…
Fogod nem. Ez egy külön képzettséget igénylő beosztás…ugyanis(?!).
Tehát vagy leadom az összes érvényes fényképes magyar papíromat itt - értsd a jogosítványomat és az útlevelemet - amit aztán a helyi mamelukok egyszerűen elküldenek Swansea-be, hol szolid 10 hét alatt küldenek nekem egy lokális jogosítványt és vissza adjak az útlevelemet. Na hogy addig pl. egyetlen fényképes igazolványom se nincs.. így jártam.. Na nem. ( Skót jogositvany azért kell nekem mert a rohadék biztosító EU jogosítvánnyal pont kétszer annyiért biztosítja az autót, mint UK jogsival. )
V2.0 Lemegyek Glasgow-ba mert ott van olyan ember aki meg tudja állapítani igazi - e az útlevelem, 6 fontért a DVLA -ban és azon nyomban vissza is adja.
Szombaton aztán azt találtam ki hogy mi lenne ha nem akarnám egy nap alatt megfutni motorral a távot és vasárnap lemegyek Glasgow-ba, hétfőn elintézem a DVLA-t és vissza. Foglaltam ehhez egy occso szállodát a West End-en mert a White Houseban augusztus leven mondtak hogy huzzak a picsába egy napra nem adnak apartmant. Joh.
Glasgow-ig az út sima volt, kb. kétszer áztam el. Ez nem rossz. A szállodában amiről meg hozza nem értő is meg tudta volna állapítani hogy vacak Hotel ki volt írva hogy check-in 16.00 -tol és ha nem tetszik akkor íme egy telefon szám, amit ha nem vesznek fel, akkor IJ.
![]() |
Glasgow botanikus kert |
Egy fos személyzet nyitott ajtót. A fiúról nem tudtam eldönteni be van-e tépve, fogyatékos -e vagy fáradt vagy ez mind.. 10 perc alatt adott kulcsot, kb. háromszor kellett átsegítenem a holtponton hogy mi is lenne a dolga… Hat hogy adja oda a kurva kulcsot.
Persze pont éppen előző nap lecserélte a Tanács ( Glasgow City Council - azaz Alibaba es a 40 Rabló ) a parkoló táblákat így aztán vasárnap is kellett volna fizetni… Nana hogy megbüntettek…
Voltak meg apróbb atrocitások a Hotelben, pl. az igazi recepciós vagy Fonok vagy mittomen kb. kétszer jött fel hozzam valami ürüggyel. Pl. hogy fizessem ki a szobát, tudja hogy nincs szappan a fürdőszobában de mingyart hoz..
Mondtam neki , kosz én is tudom hogy nincs ti. tapasztaltam amikor próbáltam kezet mosni.
- Mar vettem. csak menjél mar..ne zaklass waze. - morogtam.
Meg hogy nem jók az égők a fürdőszobában és bar kicserélni nem tudja de latok-e majd az egy szem működő égővel. Jaah, kosz.
Hetfon reggel a Foszer meg felhívta a figyelmemet hogy ha nem akarok nagyot szippantani a DVLA bol akkor menjek oda hamarabb, mert nagyon sokan szoktak lenni.. Így is tettem. A DVLA -t bezárják év végén. Az összeset. Gondolom evvel akarja a UK Kormány bizonyítani hogy de mennyire takarekoskodik. De persze ez egy állatság. Ez a bezárás csak megkeseríti a bennszulottek eletet. Gondolom 1.5-2 napnyi háborús játék Afganisztánban többe kerül mint az összes DVLA egész éves költség vetése.
![]() |
PBLJ |
Keddtől aztán obszerver flight-okat kellett ( volna ) tolnom. Obszi flight azt jelenti hogy a No 3. széken nem csinálok semmit. Illetve. Az egész előkészítő - tervező szakaszt végig csinálom, aztán ha p. 17 embert kell kivinni a Schihelionra, akko engem a súly miatt leraknak a járatról. Így jártam. Így jártam szerdán és csütörtökön is. A csütörtöknek az volt az előnye hogy fel tudtam venni Lili Kisasszonyt a pax terminálon.
Lili kisasszony látogatása tervszerűen átgondolt, egy korábban elmaradt hadgyakorlat megtartása volt.
Most tehát van ugye a péntek az előre tervezetten OFF és a hétvége, ami OFF aztán majd hétfőn és kedden megint egy-egy obszi flight kísérlet. Lili csak kedden megy haza, mert a jegy amivel jött az meg a júliusi elmaradt utazás jegye amit így lehetett okosban potom 50k ért átcsinálni.
Az egyébként mázli volt hogy akkor nem tudott jönni mert akkor esett le az egy hét extra off, amiből hazamentem.
Csütörtökön persze megint kivettek a járatról mert ugye a payload. Ennek eredménye képen megnyertem hogy átmehettem az utas terminálra és felvehettem Lilit. Virág nem volt, mert arra nem volt sem idő sem lehetőség, de a restiben bevásároltam egy Scott névre hallgató macit. Ennek is nagyon örült.
Így aztán csütörtökön mar déltől freedom volt.
Pénteken nagyon szép volt az idő így elmentünk motorozni. A Suzi ugyanis megvan, mert sem el nem adtam sem el nem cseréltem pl. egy BMW Z4-re sem. Arra gondoltam jó lesz meg a Suzi valamire, pl. mert a Clio megint okoskodik reggelente így ott van back up-nak a motor. A másik meg hogy nem kell nekem most extra 2.500 Font, ha ugyanis cash akkor az ugyis elfogy, a motor meg menne a levesbe..
Terv szerint csak Peterheadbe mentünk ( volna ) mert amikor a Cliot javíttattam fenn Északon ( ahol az egyetlen Renault szerviz van ) láttam egy könyvben hogy az milyen szép…
Na ja. Ez nem bizonyult teljesen helyes információnak, mert amit én láttam az Fraserburgh. Így aztán meg átmotoroztunk Fraserburghbe. Itt van egy világító torony múzeum, ami igazan vicces hely..Az mindenesetre kiderült 1991 -ig állandó szemelyzet volt a világító toronyban és nagyon de nagyon komolyan vettek magukat. Vasalt ing, egyen ruha, valtas, meg minden… Loller.
1991 után valakinek megjött az esze és automatizaltak a tornyot…
Haza fele, persze megáztunk. Ennyi azért kellett egy Skóciai motoros túrához..
![]() |
Fraserbourgh Light House |
Hétfőn hajnalban kaptam egy újabb OBS flight kísérletet, amiből megint haza küldtek, de délutánra bebiccent a PBLJ, ami egy szemi - sub rig a Shettland Nyugati oldalán. Na ez végre összejött. Igaz kurva messze volt. ( majdnem bepisiltem mire hazaértünk ) Ez volt az első alkalom hogy olyan rig-en voltam helikopterrel ami mozog. Nem nagyon de azért ez bakker mozog. Fel és le és jobbra és balra. kb. pont úgy mint egy lehorgonyzott hajó az Északi Tenger közepén. Az előző menet alkalmával a Bruce -on voltam, ami csak pont annyira van a francban, hogy amikor kiszálltak az OIL werkerek és elő tudtam venni a telomat, azt írta ki Telenor…
- Huh, be vagyok biztos tépve….
De nem, a Bruce egyszerűen közelebb van Norvégiához mint az UK - hoz. LoL.A Bruce egy fix platform, és arról hires hogy iszonyu meretu illetve hogy a kaja olyan mintha egy I. o. étteremből rendelned.. A CPT steaket rendelt , steak burgonyával és salátával. Az FO - Ben - aki egyébként egy holland zsidó gyerek az vega kaját kert. ( Huh most ez akkor rasszizmus, ugye nem? Hogy is mondjam hogy az anyja Israeli az apja meg holland??!!! ) Ben meg útközben előadott valami tortenetet, hogy azért vega mert 11 évesen látott valami csirke szállító autót Isrealben amivel támadt valami baja… de hmm. szerintem csak egyszerűen nem eszi a nem Kosher kaját és ugye ha nem eszel húst akkor ez a kosher ügy nem is akkora deal…
![]() |
Kod kurt ami a vilagito torony kelleke |
A PBLJ -vel megvolt a két OBS flight, úgyhogy innen mar nincs vissza út.
Ma mar 18 utassal FO -kent élesben az ETAP, egy fix platformra repultem kb egy orara Keletre Aberdeentol. Azaz line trainingen vagyok. Ez tevőlegesen azt jelenti hogy igaz hogy meg idomítanak de mar termelem a pénzt a Vállalatnak nem pedig viszem…LoL.
Ettől függetlenül ma alá kellett írnom az anti corruption policyt. Ez megint valami UK vs. corporate XXI. szazadi shit. Hogy ne fogadjak el ajándékot ami több mint 50 Font. OK.
- Ki a fasz akarna engem megvenni kilóra??? - kérdezem riadtan Marvint..
- Az a bajod hogy épp senki, he -?! - mondja a depis robot.
- Az. A korrupció az amibol minket ( mar megint ) kihagytak. - húzom el a számat.
A line training vége a Line Check, ami után jön a crew change, 5+2+7+7 beosztás. Na erre varunk… 5 on - 2 off - 7 on - 7 off.
Lilit meg kedden küldtem haza. Az egyik tengerparti beszélgetés alkalmával esett szó a Raszta life style -rol. Mint életformáról.
![]() |
Brige of Dom |
Kiváló pillanata volt a napnak amikor hosszú évek meditációja után - és 4 km futás után a nedves homokban - végre megtaláltam a megfelelő szinonimat egy életformára, amit igazan soha nem tudtam teljesen megérteni.
Rasztanak lenni egyrészt egy állapot, másrészt egy életforma. Nem feltétlenül jelenti a mértéktelen vagy mértékletes Marijuana fogyasztást, bar tényszerűen a spangli állandósítja ezt az állapotot ie. raszta lét, ha mas nem azért mert lassítja az egyed általános elet ciklusait.
Rasztanak lenni azt jelenti, hogy csak akkor csinálsz valamit ha nagyon kell, csak akkor kezdesz el dolgozni vagy pénzt keresni ( csinálni ) ha mar egyáltalán nincs egy filléred sem, és szinte mar enni valóra sincs pénzed. DE akkor sem tovább,mint hogy megint legyen egy kis pénzed. Mindezt mesterien lehet kombinálni a minimum lét fillinggel, azaz a lehető legkevesebb pénzből elvegetálni. A raszta persze csak ritkán izgatja fel magát barmin is, mert hogy annál sokkal jobban felti ( és szereti ) magát. Vagy ha nem hat betép, és ez megoldja az izgalmakat.
![]() |
Ab also - futas |
A raszta persze egy kicsit mindig a környezetén is élősködik, ösztönösen vagy önkéntelenül de ez elkerülhetetlen. Ti a rendszerbe - a minimum elv miatt - nem tesz bele így idővel általában vagy jobb esetben csak néha de kivesz belőle… Ez egy ilyen.
Halas vagyok a sorsnak hogy a raszta filozofiarol megvilágosodtam. Megértettem valamit amit régóta nem. S mint ilyen mar megváltoztatni sem akarom.
- Lehet -e hogy a raszta egyszer csak feladja es nem akar tobbet raszta lenni?
- Nem tudom, idővel ez is ki fog derülni, ahogy minden… Egyebkent IGEN, csak gyozd kivarni… :-)))
Miért is meséltem el ezt a raszta ügyet? Hmm. mert könnyebb a lelkemnek ha kiírom magamból.
Nálunk is van egy raszta. Mert ez egy életforma, nem kell hozza hogy úgy nézzél ki mint pl. Kozi a Gastro puccsból.…
Moshatsz akar minden nap hajat, amíg ki nem kapcsoljak a vizet…
:-(
M a j o r (c)
PS: a mai menet...
![]() |
ETAP |
No comments:
Post a Comment